Östersund Frösö Golfklubb är vackert belägen på Frösön vid Storsjön och erbjuder en fantastisk utsikt över Oviksfjällen. Vi erbjuder en utmanade 18-hålsbana där första hålet anses vara ett av landets bästa öppningshål.
Bokningsinfo: Provisoriska greener på hål 4, 7 och 13.
Vi är glada att få hälsa dig välkommen till vår natursköna och utmanande 18-hålsbana – där första hålet ofta lyfts fram som ett av Sveriges bästa öppningshål!
Före rundan
Anmäl dig enkelt i vår incheckningsterminal som du hittar vid restaurangen. Här kan du även betala greenfee och skriva ut ditt scorekort. Du är självklart också välkommen att checka in hos vår personal i receptionen/shopen.
Ta chansen att slå några bollar på vår nya TrackMan Range eller träna närspelet på vårt fina övningsområde – bekvämt beläget vid infarten till banan. Du kan också spela en runda på vår 9-håls Pay & Play-bana (par 3), som startar precis ovanför klubbhuset. På vår hemsida finns banstatus och om det är ev tillfälliga greener eller golfbilsförbud.
Behöver du golfbil?
Den bokar du smidigt via hemsidan io-tee.
Service längs banan
Efter hål 9 hittar du vår fikastuga, där vi erbjuder kaffe, kylda drycker, goda smörgåsar och något sött till. Betalning med swish eller kort. Toaletter finns vid green på hål 6 samt vid tee på hål 12. Vattenstationer är placerade vid hål 6, 10, 12 och 15. Efter rundan är du välkommen att koppla av med en dusch och bastubad i klubbhusets faciliteter.
Avbokningsregler
Avbokning minst 6 timmar före start ger full återbetalning. Vid avbokning mindre än 6 timmar före start, återbetalas 50%. Återbetalning sker automatiskt via Min Golf. Vi rekommenderar att du bokar och betalar din starttid via Min Golf.
Mat & dryck – Smaker i Norr
Missa inte ett besök på vår populära restaurang Smaker i Norr, där god mat möter vacker utsikt över banan. Kika gärna på veckans meny – kanske blir det dagens lunch före rundan, eller något gott efter 18 hål.
Har du frågor? Tveka inte att kontakta oss på
[email protected] eller ring oss på 063-57 60 30.
Vi hoppas du får en fantastisk dag hos oss och en riktigt fin runda!